Eyüp Lojistik, “2.5 tona takograf şartı”na hazır

 

17.07.2025 08:04:25



AB, 1 Ocak 2026’dan itibaren uluslararası nakliyatta çalışan, azami yüklü ağırlığı 2.5 ton ve üstü van araçlara dijital takografı zorunlu kılacak. Bu kararın, ekspres taşımacılığın hızını keseceği öngörülüyordu. Ama Eyüp Lojistik’in A, B, C planları var.Avrupa Birliği ülkelerinde, 1 Ocak 2026 dan itibaren uluslararası nakliyatta çalışan ve azami yüklü ağırlığı 2,5 Ton üstü VAN araçlara takograf zorunlu olacak ve G2V2 (Smart – Akıllı) dijital takograf takacaklar. Bu kararın firmalarını nasıl etkileyeceğini sorduğumuz Eyüp Lojistik Uluslararası Kara ve Deniz Nak. Tic. A.Ş. Logistics Müdürü ve Minivan Direktörü Ersin Bartık, bizi şöyle yanıtladı: “A, B, C planlarımız hazır. Bu planlarımızdan en önemlisi cep otel projesi. Avrupa’da bir otel sistemi kurup, takograftan kaynaklanabilecek hız problemlerini çözmeyi hedefliyoruz. İkinci yöntemimiz de birden fazla sürücü kullanarak daha hızlı bir şekilde yükü ulaştırmak. Sürücülerimizden biri daha önce yola çıkarak cep otelde diğer sürücüyü bekleyecek ve aracı teslim alarak yola devam edecek. Bir de çift sürücü ile yola çıkılabileceğini konuşuyoruz. Bu belki ek maliyetler getirebilir ama bazen hızın maliyetlerden daha önemli olduğu yükler taşıyabiliyorsunuz. Özellikle otomotiv yedek parçaları, ya da hızlı tüketim malları taşıdığımızda bu yöntemi kullanabiliriz.

Bu sabah 11’de otelimizden ayrıldık. Rotamız ilk olarak Romanya idi. Harika dağ yollarından geçerek, köylere ulaştık. Burada en çok dikkat ettiğimiz şey hız sınırlarına uymaktı. Birçok yerde 50, okula yaklaştıysak hızımızı 30 km’ye kadar düşürüyorduk. Gerçekten zor bir sınavdı, ama bir yanda Romen polisinin ehliyete el koymak, aracı bağlamak gibi yaptırım örnekleri durunca seve seve kurallara uymak zorunda kalıyordunuz. Bugün yol izlenimleri ile ilgili çok vaka olmadığından, biz de Ersin Bartık ile söyleşi yapmayı tercih ettik.TIR taşımalarında aracın tamamının tek bir alıcıya ait olduğu komple veya birçok alıcının yükünün taşındığı parsiyel olmak üzere iki farklı yöntemle taşıma yapılır. Komplede maliyetler Yük Taksi ye göre daha yüksek, ortalama transit süresi ise 9-10 gün civarında olacaktır. Parsiyel taşımalarda ise her şey yolunda giderse, teslimat süresi ortalama yaklaşık 2 hafta sürecektir. Parsiyel yükler, TIR’a göre Yük Taksi de daha pahalı ama süre olarak ¼ oranında daha kısa sürecektir. Ayrıca gümrük işlemleri minivanda çok daha kolay ve hızlı bir şekilde yapılır.

Peki, ekspres taşımacılığı havayoluyla karşılaştırdığınızda durum nedir?
Yük Taksi yi havayolunun direkt rakibi olarak tanımlayabiliriz. Yük Taksi de kapıdan alıp, kapıya teslimat yapılır, aktarma olmaz. Gümrük işlemleri daha kısa sürer. Havadaki prosedür yoğunluğuna takılmazsınız. Minivanda müşteriye, havayolunda ise havayolu şirketine odaklısınızdır. Rötar, ya da aktarma yaptığında bir müdahale şansınız yok. Bizim yalnızca 750 gramlık bir yük taşıdığımız da oluyor. Bu yükü hızlı olsun diye uçağa verseniz aktarmalar yaşayacak ve ürün hassas ise sorunlarla karşılaşabileceksiniz. Yük Taksi ye verdiğinizde yüklemeyi yapar ve karşı taraftan aynı şekilde alırsınız. Çünkü ne kadar az in-bin olursa hasarsızlık oranı da o kadar artacaktır.

Sürücü seçimini nasıl yapıyorsunuz?
Genelde öğretmen ve emekli askeri personelden seçimlerimizi yapıyoruz. Büyük çoğunluğu yeşil pasaportlu ve birçoğunun da temel seviyede İngilizce bilgisi var. Bizde vize çıkmadı, araç arıza yaptı gibi bahanelerin ardına sığınılmaz. Araç sayımızdan yüzde 25 daha fazla sürücümüz var. Tüm araçlarımızın deposu doludur, sürücüsü gelir, aracı alır ve sefere çıkar.

“YÜK TAKSİ ARAÇLARININ YAŞ ORTALAMASI 3 AY”

Araç filonuzdan söz eder misiniz? Talebi karşılayabilecek kadar aracınız var mı?
Fiat Scudo, Doblo ve Ducato’lardan oluşan 210 araçlık bir filoya sahibiz. Bu, minivanda Türkiye’nin en büyük özmal araç filosu anlamına gelir. Sorun varsa önceden tespit edip ona göre çalışma yaparız. Yük çıktığında “araç yok” dememiz mümkün değildir. Türkiye’nin birçok noktasında, özellikle sanayinin yoğun olduğu lokasyonlarda araçlarımız her an sefere çıkmaya hazır beklerler. Filomuzdaki 210 aracın her biri ayda ortalama 20 bin km yol yapar. Araçlarımızı 3 ayda bir yenileriz. Türkiye’nin en genç filosuna sahibiz. Araçlarımızın yaş ortalaması 3 aydır. Sürdürülebilir, şeffaf ve tamamen öz mal araçlar olduğu için tercih edilen bir firma olarak öne çıkıyoruz.

Bindiğimiz aracın km’sinin göstergesine bakıp 1336 km olduğunu görünce sözün doğruluğunu da teyit etmiş olduk.

Her türlü yükü taşıdığınızı biliyorum. Peki frigo tarafında var mısınız?
Soğuk zincir taşımaları için de bir minivan araç yaptırıyoruz. Son aşamaya geldik. Bununla eksi 22 derecede dondurulmuş ürünleri de taşıyabileceğiz. Önümüzdeki haftadan itibaren frigo taşımacılığı ile taşınabilecek ürünleri de Avrupa’nın en uç noktasına soğuk zincir kırılmadan taşıyabilir hale geleceğiz.

Son zamanların popüler yöntemi yapay zekayı işinize entegre etme planlarınız var mı?
Tabii ki var. Teknolojinin arkasında kalmak Eyüp Lojistik yönetiminin yapmayacağı tek şeydir. Araçlarımızın kapasitesini yapay zekaya bildirip, yükün araca sığıp sığmayacağını; nasıl bir yükleme yapacağımızı öğrenebiliyoruz. Her geçen gün yeni algoritmalar üzerinde çalışarak daha da geliştirmeyi planlıyoruz.TIR taşımalarında aracın tamamının tek bir alıcıya ait olduğu komple veya birçok alıcının yükünün taşındığı parsiyel olmak üzere iki farklı yöntemle taşıma yapılır. Komplede maliyetler Yük Taksi ye göre daha yüksek, ortalama transit süresi ise 9-10 gün civarında olacaktır. Parsiyel taşımalarda ise her şey yolunda giderse, teslimat süresi ortalama yaklaşık 2 hafta sürecektir. Parsiyel yükler, TIR’a göre Yük Taksi de daha pahalı ama süre olarak ¼ oranında daha kısa sürecektir. Ayrıca gümrük işlemleri minivanda çok daha kolay ve hızlı bir şekilde yapılır.

Peki, ekspres taşımacılığı havayoluyla karşılaştırdığınızda durum nedir?
Yük Taksi yi havayolunun direkt rakibi olarak tanımlayabiliriz. Yük Taksi de kapıdan alıp, kapıya teslimat yapılır, aktarma olmaz. Gümrük işlemleri daha kısa sürer. Havadaki prosedür yoğunluğuna takılmazsınız. Minivanda müşteriye, havayolunda ise havayolu şirketine odaklısınızdır. Rötar, ya da aktarma yaptığında bir müdahale şansınız yok. Bizim yalnızca 750 gramlık bir yük taşıdığımız da oluyor. Bu yükü hızlı olsun diye uçağa verseniz aktarmalar yaşayacak ve ürün hassas ise sorunlarla karşılaşabileceksiniz. Yük Taksi ye verdiğinizde yüklemeyi yapar ve karşı taraftan aynı şekilde alırsınız. Çünkü ne kadar az in-bin olursa hasarsızlık oranı da o kadar artacaktır.

Sürücü seçimini nasıl yapıyorsunuz?
Genelde öğretmen ve emekli askeri personelden seçimlerimizi yapıyoruz. Büyük çoğunluğu yeşil pasaportlu ve birçoğunun da temel seviyede İngilizce bilgisi var. Bizde vize çıkmadı, araç arıza yaptı gibi bahanelerin ardına sığınılmaz. Araç sayımızdan yüzde 25 daha fazla sürücümüz var. Tüm araçlarımızın deposu doludur, sürücüsü gelir, aracı alır ve sefere çıkar.

“YÜK TAKSİ ARAÇLARININ YAŞ ORTALAMASI 3 AY”

Araç filonuzdan söz eder misiniz? Talebi karşılayabilecek kadar aracınız var mı?
Fiat Scudo, Doblo ve Ducato’lardan oluşan 210 araçlık bir filoya sahibiz. Bu, minivanda Türkiye’nin en büyük özmal araç filosu anlamına gelir. Sorun varsa önceden tespit edip ona göre çalışma yaparız. Yük çıktığında “araç yok” dememiz mümkün değildir. Türkiye’nin birçok noktasında, özellikle sanayinin yoğun olduğu lokasyonlarda araçlarımız her an sefere çıkmaya hazır beklerler. Filomuzdaki 210 aracın her biri ayda ortalama 20 bin km yol yapar. Araçlarımızı 3 ayda bir yenileriz. Türkiye’nin en genç filosuna sahibiz. Araçlarımızın yaş ortalaması 3 aydır. Sürdürülebilir, şeffaf ve tamamen öz mal araçlar olduğu için tercih edilen bir firma olarak öne çıkıyoruz.

Bindiğimiz aracın km’sinin göstergesine bakıp 1336 km olduğunu görünce sözün doğruluğunu da teyit etmiş olduk.

Her türlü yükü taşıdığınızı biliyorum. Peki frigo tarafında var mısınız?
Soğuk zincir taşımaları için de bir minivan araç yaptırıyoruz. Son aşamaya geldik. Bununla eksi 22 derecede dondurulmuş ürünleri de taşıyabileceğiz. Önümüzdeki haftadan itibaren frigo taşımacılığı ile taşınabilecek ürünleri de Avrupa’nın en uç noktasına soğuk zincir kırılmadan taşıyabilir hale geleceğiz.

Son zamanların popüler yöntemi yapay zekayı işinize entegre etme planlarınız var mı?
Tabii ki var. Teknolojinin arkasında kalmak Eyüp Lojistik yönetiminin yapmayacağı tek şeydir. Araçlarımızın kapasitesini yapay zekaya bildirip, yükün araca sığıp sığmayacağını; nasıl bir yükleme yapacağımızı öğrenebiliyoruz. Her geçen gün yeni algoritmalar üzerinde çalışarak daha da geliştirmeyi planlıyoruz.Benim sormadığım ne eklemek istersiniz?
İlk defa elektrikli minivan ile Avrupa’ya ihracat yapan firma Eyüp Lojistik’tir. Biz bunu tescil ettirmek için Guinnes Rekorlar Kitabı’na başvurduk ama bir binek aracın bizden daha fazla km yaptığı gerekçesiyle Çinli bir firmayı tescil ettiler, Bizim yaptığımız ticari bir taşımaydı onlar ise bir binek araçla Almanya’dan Çin’e seyahat gerçekleştirmiş. Guinnes, km’ye baktığı için onlar kabul gördü. Aracımız menzili 350 km olan Fiat Scudo’ydu. Gaziantep’ten çıkıp İstanbul’dan yükümüzü aldık, 8 şarjla Bulgaristan’a vardık. Şarj sürelerinde sürücümüz dinlendiği için daha verimli bir yolculuk oldu.

Selçuk ONUR - BUDA PEŞTE / LOJİPORT