Denizde net-sıfıra metanollü yolculuk

 

29.08.2023 09:37:04



Denizde net-sıfıra metanollü yolculuk
Metanollü gemi siparişlerini artıran gemicilik şirketleri özellikle sıfır emisyonlu yeşil metanole erişimin yollarını arıyor. 2027 yılına kadar toplam 8 milyon ton yeşil metanol kapasitesi açıklanması bekleniyor.
Onlarca yıldır denizcilik endüstrisi ‘kirli’ olarak tanımlanan yakıtlarla besleniyor. Ancak Avrupa Birliği (AB) ve Uluslararası Denizcilik Örgütü nün (IMO) hava kirliliğini azaltmak ve iklim değişikliğiyle mücadele etmek için daha yeşil yakıtları teşvik etmesi nedeniyle bu durum değişiyor. 2030 yılına kadar küresel kuru yük taşımacılığında yakıtların yüzde 5 ila 10’unun düşük emisyonlu olması hedeflenirken, metanol denizcilik endüstrisinin sürdürülebilir, sıfır karbonlu bir geleceğe yolculuğunda önemli adımlar atılmasını vaat ediyor.
2050’de 116.5 milyon ton düşük emisyonlu yakıt
Metanol kimyasal özellikleri nedeniyle ‘kirli’ yakıtlara karşı cazip bir alternatif. Fosil yakıtlı muadillerine göre daha düşük bir enerji yoğunluğuna sahip olmasına rağmen metanol, ağır yakıtlara benzer kimyasal ve yanma özelliklerine sahip. SP Global’in hesaplamalarına göre 2050 yılına gelindiğinde küresel deniz taşımacılığında 300 milyon tonun üzerindeki yakıtın tüketiminin 116.5 milyon tonunu düşük karbon emisyonlu yakıtlar oluşturacak. Düşük karbonlu yakıt karışımı içinde en büyük pay tahminen 44.5 milyon tonla amonyak, 34.5 milyon tonla metanol ve 17.2 milyon tonla hidrojenin olacak.
Maersk’in metanollü gemisi denize indi
Bundan ötürü taşımacılık şirketleri metanol yakıtlı gemiler için hummalı bir çalışma içinde. Konteyner şirketleri sera gazı emisyonlarını azaltmak için metanolle çalışan gemi siparişlerini hızlandırdı. Sektörün en büyüklerinden Moller-Maersk’e ait ilk yeşil metanol yakıtlı konteyner gemisi geçtiğimiz ay Güney Kore den yola çıktı. Danışmanlık şirketi DNV nin tahminlerine göre, bu yıl 30’u bulan bu tür gemilerin sayısının 2028 e kadar 200 ü aşması bekleniyor.


LOJİPORT