Anasayfaya Dön // ONEMLİ NAKLİYE BİLGİLERİ   22.10.2025 13:25:20         Karakter boyutu : 11 Punto 12 Punto 14 Punto 16 Punto
 
ABD-ÇİN LİMAN KRİZİ, DENİZ TAŞIMACILIĞINDA KAZANÇLARI UÇURDU
Yorum Yaz      
 
ABD-Çin liman krizi, deniz taşımacılığında kazançları uçurdu
ABD ile Çin arasında geçen hafta yürürlüğe giren karşılıklı liman ücretleri, küresel deniz taşımacılığı piyasalarında sert dalgalanmalar yaratırken, navlun gelirlerini de son yılların en yüksek seviyelerine taşıdı.

Clarksons Research verilerine göre; tanker, dökme yük, konteyner gemilerinin ortalama kazançlarını yansıtan ClarkSea Endeksi, cuma günü itibarıyla %5 artışla günlük 30.461 dolara yükseldi.
Endeks, böylece 2022 sonlarından bu yana ilk kez 30 bin dolar sınırını aşarak, 10 yıllık ortalamanın %50 üzerinde bir seviyeye çıktı.

Tanker kazançları zirvede

Geçen hafta özellikle ham petrol tanker piyasasında belirgin artışlar görüldü. VLCC kazançları haftalık bazda %10 artarak 90.000 dolar/gün seviyesine yükselirken, MR tanker gelirleri %44 artışla 25.000 dolar/gün oldu.

Konteyner piyasasında da sert yükseliş

ABD-Çin çekişmesinden en fazla yararlanan bir diğer sektör ise konteyner taşımacılığı oldu. Transpasifik hatlarındaki genel fiyat artışları ve iptal edilen seferlerin (blank sailings) etkisiyle spot navlunlar güçlendi. Şanghay Konteyner Navlun Endeksi (SCFI) haftalık bazda %13 artışla 1.310 puana ulaştı.

Yeni liman ücretleri ticareti geriyor

Çin, geçen salıdan itibaren ABD’ye ait, ABD’de inşa edilmiş, işletilen veya ABD bayrağı taşıyan gemilerden net ton başına 400 yuan (yaklaşık 56 dolar) özel liman ücreti almaya başladı. Ancak Çin yapımı gemiler ile onarım amacıyla Çin tersanelerine giren boş gemiler uygulamadan muaf tutuldu.

Pekin, bu adımı ABD’nin Çin bağlantılı gemilere benzer ücretler getirmesine yanıt olarak atmıştı. ABD’nin uygulaması da aynı gün yürürlüğe girdi.

Clarksons: Etki sınırlı ama piyasa için destekleyici

Clarksons Research analistleri, dünya yük tonajının %2 ila %7’sinin – filo sayısının ise %1 ila %3’ünün – bu yeni ücretlerden etkilenebileceğini hesaplıyor. Bu seviyenin genel olarak filo dağılımı ve rota değişiklikleriyle yönetilebilir olduğu, ancak kısa vadede piyasa dengesizlikleri ve kiralama tercihlerinde kaymalar yaratabileceği belirtiliyor.
Analistler, mevcut sıkı piyasa koşulları nedeniyle durumun “genel olarak destekleyici” etkiler yaratabileceğini vurguluyor.

KAYNAK: TÜRK DENİZ MEDYA

LOJİPORT
 
       

Haber İle İlgili Yapılan Yorumlar

   

 

WhatsApp ile iletişime geç

+90 850 22 608 22

+90 505 993 91 34

+90 553 798 08 62

 

 Nakliye Terimleri & Bilgileri

Sınırlı Sorumluluk Beyanı

Üye Olunuz / Bize Ulaşın / Sanal Pos / Hesaplar

 

 

 

DİĞER SİTEMİZ

Nakliyerehberim Group İnc.

© 2002 - 2022 Tasarım by nakliyerehberim.com.tr